Lifelong Learn. 2020, 10, 157-173

https://doi.org/10.11118/lifele20201002157

Cooperation of Children and Seniors Through the Lens of Research

Katarína Fuchsová, Jana Kapová

Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, 17. novembra 1, 080 16 Prešov, Slovenská republika

Received October 5, 2019
Accepted April 3, 2020

References

1. Cummings, S. M., Williams, M. M., & Ellis, R. A. (2003). Impact of an intergenerational program on 4th graders’ attitudes toward elders and school behaviors. In Journal of Human Behavior in the Social Environment. 8, 1, 43-61, Oct. 2003. ISSN 10911359. <https://doi.org/10.1300/J137v08n01_03>
2. Cummins, R. et al. (2003). Development of a national index of subjective wellbeing: The Australian Unity Wellbeing Index. In Social Indicators Research, roč. 64, s. 159 – 190. <https://doi.org/10.1023/A:1024704320683>
3. Čepelka, O. (2019). Satisfakční a stimulační efekty organizovaného vzdělávání seniorů. In Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 9, č. 3, s. 23-42. ISSN 1804-526X. <https://doi.org/10.11118/lifele20190903023>
4. Diener, E., & Suh, E. (1997). Measuring quality of life: Economic, social, and subjective indicators. In Social Indicators Research, roč. 40, s. 189 – 216. <https://doi.org/10.1023/A:1006859511756>
5. Határ, C. (2013). Edukácia seniorov v rezidenciálnych podmienkach – možnosti, limity a význam. In Lukáč (ed.) Edukácia človeka - problémy a výzvy pre 21. storočie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. ISBN 978-80-555-0825-2, dostupné: http://www.pulib.sk/web/ kniznica/elpub/dokument/Lukac1.
6. Hrapková, N. (2010). Intergeneračné vzťahy a kontakty vo vzdelávaní seniorov. In Zborník Elan Vital v priestore medzigeneračných vzťahov. Prešov, 2010. s. 47–55. ISBN 978-80-555-0198-7.
7. Jakabčic, I. (2002). Základy vývinovej psychológie. Bratislava: Iris.
8. Kačmárová, M., Babinčák, P., & Mikulášková, G. (2013). Teórie a nástroje merania subjektívne hodnotenej kvality života. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
9. Kaplan, M. S. (2002). Intergenerational programs in schools: Considerations of form and function. International Review of Education/Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 48, 5, 305-334, Sept. 2002. ISSN: 00208566. <https://doi.org/10.1023/A:1021231713392>
10. Kollárik, T., Poliaková, E., & Ritomský, A. (1987). Škála životnej spokojnosti v starobe - Príručka. Bratislava: Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p.
11. Končeková, Ľ. (2005). Vývinová psychológia. Prešov: LANA.
12. Křivohlavý, J. (2001). Psychologie zdraví. Praha: Portál.
13. Križo, V. (2015). Kreatívne medzigeneračné dialógy - sieťovanie detí a seniorov v prierezových témach. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum. Dostupné na: https://mpc-edu.sk/sites/default/files/projekty/vystup/16_ops_ krizo_viktor-_kreativne_medzigeneracne_dialogy.pdf.
14. Langmeier, J., & Matějček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum.
15. Petřková, A., & Čornaničová, R. (2004). Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého.
16. Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál.
17. Zimermanová, M. (2012). Kooperácia detí a seniorov v rezidenciálnych podmienkach. Nitra: UKF. ISBN 978-80-558-0177-3.
front cover

ISSN 1804-526X (Print) ISSN 1805-8868 (Online)

Archive