Lifelong Learn. 2020, 10, 157-173
https://doi.org/10.11118/lifele20201002157
Cooperation of Children and Seniors Through the Lens of Research
References
1. 2003). Impact of an intergenerational program on 4th graders’ attitudes toward elders and school behaviors. In Journal of Human Behavior in the Social Environment. 8, 1, 43-61, Oct. 2003. ISSN 10911359.
< , S. M., Williams, M. M., & Ellis, R. A. (https://doi.org/10.1300/J137v08n01_03>
2. 2003). Development of a national index of subjective wellbeing: The Australian Unity Wellbeing Index. In Social Indicators Research, roč. 64, s. 159 – 190.
< , R. et al. (https://doi.org/10.1023/A:1024704320683>
3. 2019). Satisfakční a stimulační efekty organizovaného vzdělávání seniorů. In Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 9, č. 3, s. 23-42. ISSN 1804-526X.
< , O. (https://doi.org/10.11118/lifele20190903023>
4. 1997). Measuring quality of life: Economic, social, and subjective indicators. In Social Indicators Research, roč. 40, s. 189 – 216.
< , E., & Suh, E. (https://doi.org/10.1023/A:1006859511756>
5. Határ, C. (2013). Edukácia seniorov v rezidenciálnych podmienkach – možnosti, limity a význam. In Lukáč (ed.) Edukácia človeka - problémy a výzvy pre 21. storočie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. ISBN 978-80-555-0825-2, dostupné: http://www.pulib.sk/web/ kniznica/elpub/dokument/Lukac1.
6. Hrapková, N. (2010). Intergeneračné vzťahy a kontakty vo vzdelávaní seniorov. In Zborník Elan Vital v priestore medzigeneračných vzťahov. Prešov, 2010. s. 47–55. ISBN 978-80-555-0198-7.
7. Jakabčic, I. (2002). Základy vývinovej psychológie. Bratislava: Iris.
8. Kačmárová, M., Babinčák, P., & Mikulášková, G. (2013). Teórie a nástroje merania subjektívne hodnotenej kvality života. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove.
9. 2002). Intergenerational programs in schools: Considerations of form and function. International Review of Education/Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 48, 5, 305-334, Sept. 2002. ISSN: 00208566.
< , M. S. (https://doi.org/10.1023/A:1021231713392>
10. Kollárik, T., Poliaková, E., & Ritomský, A. (1987). Škála životnej spokojnosti v starobe - Príručka. Bratislava: Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p.
11. Končeková, Ľ. (2005). Vývinová psychológia. Prešov: LANA.
12. Křivohlavý, J. (2001). Psychologie zdraví. Praha: Portál.
13. Križo, V. (2015). Kreatívne medzigeneračné dialógy - sieťovanie detí a seniorov v prierezových témach. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum. Dostupné na: https://mpc-edu.sk/sites/default/files/projekty/vystup/16_ops_ krizo_viktor-_kreativne_medzigeneracne_dialogy.pdf.
14. Langmeier, J., & Matějček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum.
15. Petřková, A., & Čornaničová, R. (2004). Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. Olomouc: Univerzita Palackého.
16. Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál.
17. Zimermanová, M. (2012). Kooperácia detí a seniorov v rezidenciálnych podmienkach. Nitra: UKF. ISBN 978-80-558-0177-3.