Lifelong Learn. 2019, 9, 23-38

https://doi.org/10.11118/lifele20190902023

Changes in Motivation Factors in Language Education of Senior Learners

Eva Homolová1, Zlata Vašašová2

1Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Filozofická fakulta, Katedra anglistiky a amerikanistiky, Tajovského 40, 974 01 Banská Bystrica, Slovakia
2Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, Katedra psychológie, Ružová 13, 974 11 Banská Bystrica, Slovakia

Received January 21, 2019
Accepted May 31, 2019

References

1. HARMER, J. (2009). How to teach English. Harlow: Pearson Longman.
2. HATÁR, C., & GROFČÍKOVÁ, S. (2016). Foreign language education of seniors. Journal of Language and Cultural Education, 4(1), 110-118. <https://doi.org/10.1515/jolace-2016-0009>
3. HOMOLOVÁ, E. (2018). Jazyková edukácia seniorov. Banská Bystrica. Belianum.
4. KRYSTOŇ, M., & KARIKOVÁ, S. (2015). Vzdelávanie seniorov. Banská Bystrica: Belianum.
5. MAREŠ, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
6. PÁLENÍK, V. (2014). Strieborná ekonomika - potenciál na Slovensku. Bratislava: EÚSAV.
7. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky (2017). Dostupne z: https://www.statpedu.sk. <https://doi.org/10.1207/s15326985ep2804_6>
8. ŠPATENKOVÁ, N., & SMÉKALOVÁ, L. (2015). Edukace seniorů. Praha: Grada.
9. TUREK, I. (2014). Didaktika. Praha: Wolters Kluwer.
10. VAŠAŠOVÁ, Z. ET AL. (2016). Psychológia učenia dospelých. Banská Bystrica: Belianum.
front cover

ISSN 1804-526X (Print) ISSN 1805-8868 (Online)

Archive