Lifelong Learn. 2019, 9, 39-54
https://doi.org/10.11118/lifele20190902039
Ethics and Plagiarism. Opinions of First-Year Students at University in the Czech Republic
References
1. Academic Integrity (2018). Project pages available from: http://www.academicintegrity.eu/wp/
2. 2012). Plagiarism: To what extent it is understood? Procedia. Social and Behavioural Science, 59, 604-611.
, W. Z. W., ISMAIL H., & CHEAT, T. T. (
3. 2018). The influence of culture and educational context on Chinese students' understandings of source use practices and plagiarism. System. An International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics, 74, 194-205.
, D., & GUI, M. (
4. 2004). Avoiding plagiarism. Journal of Geography Higher Education, 28(3), 439-446.
< , S., & ABBEY, C. (https://doi.org/10.1080/0309826042000287009>
5. BORŮVKOVÁ, J. (2010). Jak napsat bakalářskou práci. Brno: FRRMS MENDELU.
6. BRETAG, T. (ed.) (2016). Handbook of academic integrity. Singapore: Springer.
7. CARROLL, J. (2007). A Handbook for deterring plagiarism in higher education. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development.
8. CLEARY, M. N. (2018). Top 10 Reasons students plagiarize & what teachers can do about it. Kappan, December 2017/ January 2018, 66-71.
9. ČENĚK, J., SMOLÍK, J., & VYKOUKALOVÁ, Z. (2016). Interkulturní psychologie. Vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing.
10. ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., & SVĚTLÁ, J. (1999). Jak napsat odborný text. Praha: Leda.
11. DISMAN, M. (2000). Jak se vyrábí sociologickcá znalost. Praha: Univerzita Karlova.
12. 2010). Judging plagiarism: A problem of morality and convention. Higher Education, 59, 69-83.
< , J. (https://doi.org/10.1007/s10734-009-9234-9>
13. FERJENČÍK, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál.
14. FRANCÍREK, F. (2012). Bachelor thesis. Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). Praha: Ingenio et Arti.
15. FOLTÝNEK, T., & KRÁLÍKOVÁ, V. (2018). Analysis ofthe contract cheating market in Czechia. International Journal for Educational Integrity, 10(14). Available from: https://edintegrity.biomedcentral.com/articles/10.1007/s40979-018-0027-8.
<https://doi.org/10.1007/s40979-018-0027-8>
16. FOUCAULT, M. (1991). Discipline and punish: The birth of the prison. Middlesex: Penguin Books.
17. GAVORA, P. (2008). Úvod do pedagogického výskumu. 4th edition. Bratislava: Univerzita Komenského.
18. HENDL, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
19. 1995). Plagiarisms, authorships, and the academic death penalty. College English, 57, 788-807.
< , R. M. (https://doi.org/10.2307/378403>
20. HOWARD, R. M., & DAVIES, L. J. (2009). Plagiarism in the Internet Age. Educational Leadership, March, 64-67.
21. Plagiarism across Europe and Beyond (2018). Conference pages available from: https://plagiarism.pefka.mendelu.cz.
22. 2002). Beyond "gotcha": Situating plagiarism in policy and pedagogy. College Composition and Communication, 54(1), 88-116.
< , M. (https://doi.org/10.2307/1512103>
23. PRŮCHA, J. (201l). Etické principy v pedagogickém výzkumu. In SKUTIL, M. A KOL. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství (s. 23-44). Praha: Portál.
24. RENARD, L. (2000). Cut and Paste 101: Plagiarism and the Net. Educational Leadership, January, 38-42.
25. SCHENK, J., & HRABOVSKÁ, A. (2010). Škálovanie. Základné jednodimenzionálne metódy. Bratislava: Univerzita Komenského.
26. SMOLÍK, J., & HERBOČKOVÁ, L. (2018). Plagiátorství: Nová podoba sociální patologie. In VEČERKA, K. (ed.), Vývojové změny sociálně patologických jevů v proměnách času. Praha: Česká sociologická společnost.
27. SMOLÍK, J., & NESIBA, J. (2017). Vztah implementace etických nástrojů k míře plagiátorství ve vybraných vysokoškolských institucích. In Proceedings of the International Scientific Conference ICOLLE 2017 (s. 222-234). 1st edition. Brno: Mendelova univerzita v Brně.
28. SMOLÍK, J. (2017a). Etické chování ve vysokoškolském prostředí. Praha: CEMI.
29. 2017b). Akademická etika a plagiátorství. Media4u Magazine, 14(4), 17-20.
, J. (
30. STERN, L. (2007). What Every Student Should Know About Avoiding Plagiarism. New York: Pearson Longman.
31. 2017). Source code plagiarism detection for PHP language. In European Journal of Business Science and Technology 2(3),106-117.
, R., DLABOLOVÁ, D., & FOLTÝNEK, T. (
32. WALKER, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada Publishing.
33. WYSOCKI, D. K. (2008). Readings in Social Research Methods. 3rd edition. Belmont: Thompson/Wadsworth.