Lifelong Learn. 2019, 9, 43-65
https://doi.org/10.11118/lifele20190903043
Teachers of Future Teachers and Their Conception of Teaching
References
1. ASHWIN, P. (ed) (2006). Changing higher education. development of learning and teaching. London: Routledge.
2. BRAUN, V., & CLARKE, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
<https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa>
3. 2015). Zvědečtění (scientifikace) pedagogiky - analýza a perspektivy. Pedagogika, 65(2), 193-206.
, W. (
4. GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
5. GUEST, G. (2012). Applied thematic analysis. Thousand Oaks, California: Sage.
6. HAVLÍK, R. (2002). Vysokoškolská příprava očima studentů všeobecně vzdělávacích předmětů na PedF UK. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. 2. díl: Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 142-149). Praha: PedF UK.
7. JANÍKOVÁ, M., & VLČKOVÁ, K. A KOL. (2009). Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido.
8. 2015). Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje. Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku, 23(1), 36-56.
, H. (
9. KOHNOVÁ, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova.
10. KOUBEK, P., & JANÍK, T. (2015). Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie. Studia paedagogica, 20(3), 47-67.
<https://doi.org/10.5817/SP2015-3-4>
11. 2011). K problému teorie a praxe v pedagogice. Pedagogická orientace, 21(3), 257-271.
, J. (
12. 1990). Učitelovo pojetí výuky. 1. díl. Výchova a vzdělání, 1(2), 31-33.
, J. (
13. 1990). Učitelovo pojetí výuky. 2. dil. Výchova a vzdělání, 1(2), 51-54.
, J. (
14. 2015). Hledejme limity analogií a hled'me ještě dál. Pedagogika, 65(1), 87-93.
, J. (
15. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., & ŠVEC, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů.
16. 2012). Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr přístupů k učení. Aula, 20(1), 48-77.
, P. (
17. PODLAHOVÁ, L. A KOL. (2012). Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada Publishing.
18. RAMSDEN P. (1992). Learning to teach in higher education. London: Routlege.
19. Recommendation concerning the Status higher education teaching personell. (1997). Dostupné z: http://portal.unesco.org/en/ev.phpURL_ID=13144&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html.
20. Recommendation concerning the Status of teachers (1966). UNESCO/ILO. Dostupné z: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/-ed_dialogue/sector/documents/normativeinstrument/wcms_162034.pdf.
21. ROHLÍKOVÁ, L., & VEJVODOVÁ, J. (2012). Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada Publishing.
22. RUSSELL, T., & KORTHAGEN, F. (Eds.) (1995). Teachers who teach teachers: reflection on teacher education. London: Routledge Falmer.
23. SCHÖN, D. A. (1987). Educating the Reflective practicioner. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
24. SLAVÍK, M. ET AL. (2012). Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing.
25. ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. (2015). Editorial. Studia paedagogica, 20(2),58.
26. ŠEĎOVÁ, K. ET AL. (2016). Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů. Studia paedagogica, 21(1), 934.
<https://doi.org/10.5817/SP2016-1-2>
27. 2007). Profesionalita učitele v neo-liberální době. Pedagogika, 57(4), 326-337.
, S. (
28. TIGHT, M. (200S). Higher education research as tribe, territory and/or community: a co-citation analysis. Higher Education, 55(5), 593-605.
<https://doi.org/10.1007/s10734-007-9077-1>
29. 2015). Princip izomorfismu v učitelské přípravě. Pedagogika, 65(1), 75-81.
, A. (
30. VALENTA, J. (2016). Učitelé učitelů, jejich studenti a vztah teorie-praxe. In Strouhal, M. (ed.), Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání (s. 70-115). Praha: Karolinum.
31. VAŠUTOVÁ, J., & CHVÁL, M. (2002). Vzdělavatelé učitelů: reflexe učitelů pedagogické fakulty. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. II. Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 150-169). Praha: Pedagogická fakulta UK.
32. 1999). Vzdělavatelé učitelů. Aula, 9(1), 68-77.
, J. (
33. 2000). Jak se stát dobrým vysokoškolským učitelem budoucích učitelů. Aula, 1(8), 10-12.
, J. (
34. VAŠUTOVÁ, J. (2002). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova.
35. VAŠUTOVÁ, J. (2008). Vzdělavatelé učitelů v perspektivě zkvalitňování přípravy budoucích učitelů. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. ET AL. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta.
36. VORLÍČEK, CH. (2002). Vzdělávání učitelů a vzdělavatelé učitelů - historický exkurz. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu II: Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 42-47). Praha: Pedagogická fakulta.