Lifelong Learn. 2019, 9, 43-65

https://doi.org/10.11118/lifele20190903043

Teachers of Future Teachers and Their Conception of Teaching

Hana Kasíková, Josef Valenta

Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, Celetná 20, 116 42 Praha 1, Czech Republic

Received May 9, 2019
Accepted November 21, 2019

References

1. ASHWIN, P. (ed) (2006). Changing higher education. development of learning and teaching. London: Routledge.
2. BRAUN, V., & CLARKE, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. <https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa>
3. BREZINKA, W. (2015). Zvědečtění (scientifikace) pedagogiky - analýza a perspektivy. Pedagogika, 65(2), 193-206.
4. GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
5. GUEST, G. (2012). Applied thematic analysis. Thousand Oaks, California: Sage.
6. HAVLÍK, R. (2002). Vysokoškolská příprava očima studentů všeobecně vzdělávacích předmětů na PedF UK. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. 2. díl: Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 142-149). Praha: PedF UK.
7. JANÍKOVÁ, M., & VLČKOVÁ, K. A KOL. (2009). Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido.
8. KASÍKOVÁ, H. (2015). Didaktika vysoké školy a teorie učitelského vzdělávání jako zdroj jejího rozvoje. Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku, 23(1), 36-56.
9. KOHNOVÁ, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova.
10. KOUBEK, P., & JANÍK, T. (2015). Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie. Studia paedagogica, 20(3), 47-67. <https://doi.org/10.5817/SP2015-3-4>
11. MAŇÁK, J. (2011). K problému teorie a praxe v pedagogice. Pedagogická orientace, 21(3), 257-271.
12. MAREŠ, J. (1990). Učitelovo pojetí výuky. 1. díl. Výchova a vzdělání, 1(2), 31-33.
13. MAREŠ, J. (1990). Učitelovo pojetí výuky. 2. dil. Výchova a vzdělání, 1(2), 51-54.
14. MAREŠ, J. (2015). Hledejme limity analogií a hled'me ještě dál. Pedagogika, 65(1), 87-93.
15. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., & ŠVEC, V. (1996). Učitelovo pojetí výuky. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů.
16. PABIAN, P. (2012). Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr přístupů k učení. Aula, 20(1), 48-77.
17. PODLAHOVÁ, L. A KOL. (2012). Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada Publishing.
18. RAMSDEN P. (1992). Learning to teach in higher education. London: Routlege.
19. Recommendation concerning the Status higher education teaching personell. (1997). Dostupné z: http://portal.unesco.org/en/ev.phpURL_ID=13144&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html.
20. Recommendation concerning the Status of teachers (1966). UNESCO/ILO. Dostupné z: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/-ed_dialogue/sector/documents/normativeinstrument/wcms_162034.pdf.
21. ROHLÍKOVÁ, L., & VEJVODOVÁ, J. (2012). Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada Publishing.
22. RUSSELL, T., & KORTHAGEN, F. (Eds.) (1995). Teachers who teach teachers: reflection on teacher education. London: Routledge Falmer.
23. SCHÖN, D. A. (1987). Educating the Reflective practicioner. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
24. SLAVÍK, M. ET AL. (2012). Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing.
25. ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. (2015). Editorial. Studia paedagogica, 20(2),58.
26. ŠEĎOVÁ, K. ET AL. (2016). Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů. Studia paedagogica, 21(1), 934. <https://doi.org/10.5817/SP2016-1-2>
27. ŠTECH, S. (2007). Profesionalita učitele v neo-liberální době. Pedagogika, 57(4), 326-337.
28. TIGHT, M. (200S). Higher education research as tribe, territory and/or community: a co-citation analysis. Higher Education, 55(5), 593-605. <https://doi.org/10.1007/s10734-007-9077-1>
29. TOMKOVÁ, A. (2015). Princip izomorfismu v učitelské přípravě. Pedagogika, 65(1), 75-81.
30. VALENTA, J. (2016). Učitelé učitelů, jejich studenti a vztah teorie-praxe. In Strouhal, M. (ed.), Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání (s. 70-115). Praha: Karolinum.
31. VAŠUTOVÁ, J., & CHVÁL, M. (2002). Vzdělavatelé učitelů: reflexe učitelů pedagogické fakulty. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. II. Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 150-169). Praha: Pedagogická fakulta UK.
32. VAŠUTOVÁ, J. (1999). Vzdělavatelé učitelů. Aula, 9(1), 68-77.
33. VAŠUTOVÁ, J. (2000). Jak se stát dobrým vysokoškolským učitelem budoucích učitelů. Aula, 1(8), 10-12.
34. VAŠUTOVÁ, J. (2002). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova.
35. VAŠUTOVÁ, J. (2008). Vzdělavatelé učitelů v perspektivě zkvalitňování přípravy budoucích učitelů. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. ET AL. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta.
36. VORLÍČEK, CH. (2002). Vzdělávání učitelů a vzdělavatelé učitelů - historický exkurz. In SPILKOVÁ, V., & VAŠUTOVÁ, J. (Eds.), Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu II: Metody a výsledky empirických výzkumů (s. 42-47). Praha: Pedagogická fakulta.
front cover

ISSN 1804-526X (Print) ISSN 1805-8868 (Online)

Archive